onsdag 10 april 2013

TÅNG

har hämtat hem tång idag från stranden i baske,
 härlig är den,vacker,fräsch,full av mineraler
 hönsen  blev oxå alldeles till sig...ngt nytt,äntligen ngt att sprätta runt
tången har vi lagt ut under vinbärsbuskarna där färsk potatisen skall växa i år,..den ligger inne på groddning o mycket snart skall den ut under duk,för att färdig i slutet på juni!!! ( vi ,är jag o årets första wwoofare,volontär som jobbar mot mat o husrum för att få lära sig mer om odling o permakultur)

3 kommentarer:

  1. Lyckliga höns!

    Så många tomatplantor ni har! Jag har bara 8 men det räcker och blir över för vår del. Jag kommer ge bort några av dem.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Å vad det är mysigt med höns. Jag hittade precis hit så jag säger välkommen till bloggvärlden.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Kul att du kilade in till mig/oss med!
    Tång vad härligt det ser ut för både växtlighet och djur.
    Det har jag aldrig hållit på med, här är det ko-skit som gäller ;)
    Ja inom några veckor ska det väl vara sådär bart som ni har det även här....
    Ha en fin start på veckan,
    Sussi på Stolpås

    SvaraRadera