lördag 4 april 2015

abonnera en grönsakskorg

Nu har jag grunnat på detta länge nog , dax att agera
här e' annonsen;

Nu planerar jag säsongens odling och upplägg för grönsaksförsäljning. I år funderar jag på att prova GRÖNSAKSKORG-abonnemang för privatpersoner.

1) Du beställer abonnemang på en GRÖNSAKSKORG för en eller flera månader (juni till september).

2) Varje månad får du fyra lådor, en i veckan, som hämtas här en viss veckodag.

Eftersom lådornas innehåll följer odlingssäsongen kommer innehåll och vikt att variera mycket. I början av säsongen kommer t ex sallat, rädisor ,spenat, sallatslök och ärter. Så småningom kommer gurkor,mangold,morot, lökknippe,spetskål , bönor och hallon och efterhand allt mer;tomater, squash,paprika, rotfrukter,broccoli osv. Du kommer inte att få välja lådinnehåll själv, utan jag plockar ihop en blandning utifrån vad som är moget och fint.

Jag odlar förstås utan bekämpningsmedel och konstgödsel.. Ogräsbekämpning sker alltid manuellt .Jag berättar gärna mer om våra system och du är alltid välkommen att komma och titta på odlingarna, så kan du själv se hur dina grönsaker har det.

Du får gärna boka en eller flera månader redan nu.Det kommer att bli ett begränsat antal abonnemang eftersom det är första året jag provar det här upplägget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar